2012-05-14

Jag är inte död, jag studerar

Jag gjorde precis misstaget att lägga mig ned i sängen en halvmeter bort och fundera över min situation. Det var helt fel drag när jag förgäves försöker plugga det sista inför talet imorgon. Talet är skrivet, men inte alls inövat och inte alls uppstolpat och säkert helt fel. Lite småångest. Det är ungefär 1 chans på ungefär 3.5 att jag får hålla talet imorgon, då åtta slumpade personer per lektion får hålla talet. Absolut tillräcklig anledning att vara klar alltså. Vi får se, det är möjligt att jag skiter i franskan imorgonbitti för att kunna ta tillvara på sömnen, och sen skiter i NuKon och istället lämnar in arbetet i facket. Vips, så var det visst 12 jag skulle vara i skolan! Skönt, nu kör vi vidare.

Dagens ord: Papperna. Jag säger och skriver papprerna, eller papprena, men det är fel. Syftar alltså på papper, bestämd form pluralis (antar jag att det är!?!?!?!?!)
Dagens bästa: Busschauffören sa godmorgon till mig, det var trevligt sådär tio i åtta på morgonen.


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar