2012-05-27

Recap

OJ vad längesen det var jag skrev något här. Gud vad tråkigt för mig, jag som tycker om att sitta här och bearbeta allt från flugor till glass. Jag är nyss hemkommen från en löprunda. Det är första gången jag är ute och kutar på kvällen. Idag hade jag bestämt mig för att springa men även om värmen är fin så SUGER DEN SMALBEN när man ska försöka motionera i exteriören, därför valde jag att dra ut nu på kvällen. Kändes som ett fett bra val. Jag sprang 4 km på en halvtimme (ned till vattnet, förbi berwaldhallen och tillbaka), vilket känns jättebra för det innebär att jag börjar komma tillbaka till någon slags löpform efter en vinter spenderad på gym och i danssal. Jag säger ju alltid att jag springer när någon frågar om jag sysslar med någon idrott - då får jag väl se till och göra det då. Annars har jag tedrickande som sport.

På senaste tiden har jag varit i skolan en del, idag var jag där i 6 timmar (från 9 till 15) och utnyttjade att skolan hade helgöppet så att vi Live Night-treor kunde repa. I veckan har jag ätit fil med sked (ändrade taktik från förra gången), repat a cappella, Salem och Bon Iver väldigt mycket, bloggat på livenight-bloggen (yes, jag har varit otrogen), funderat på varför folk viftar sig i öronen när de får lock för dem (sätter in ett finger och skakar frenetiskt i örongången) och varit på en projektkonsert på STEG där Ylva sjöng Joni Mitchell låtar så fint som man bara kan. I fredags åkte pappa och jag till trollsjön ute i Hasseludden och tog första doppet. Det var på gränsen mellan bitkallt och svalkande. Svalt och så, jag njöt nog lite. Mest när jag kom upp. Sen spenderades fredagskvällen hemma. Intensivt hemma.

Vi satte upp affischer
Vi repade Bon Iver (dessa salar, åh vad jag spenderat tid i dem)
Lyssnade och kände in Joni Mitchell-låtar framförda främst av Ylva och hennes vän Lovisa.
Badade i kära trollan.
Så i veckan har jag väl annars allmänt haft en känsla av att allt roligt händer alla andra - själv är jag utan spänning och glada nyheter, jag har allmänt haft lite finnar i mitt ansikte eftersom jag ska få mens om typ några timmar, men jag har allmänt varit nöjd.

Igår hände sedan två otroligt oallmänna grejer:
  1. Jag var på jordgubbskalas hos Clara. Vi fick tomat- och mozzarellasallad och sedan kladdkaka, glass och jordgubbar. Bidrog starkt till känslan av allmän tillfredsställelse. 
  2. Jag stannade hemma och kollade på ESC själv eftersom jag kände mig lite småkrasslig och trött (ganska allmänt, men wait for it), och då KÖPTE PAPPA CHIPS TILL MIG!!!!!!!!!!!!! Alltså. Sourcream and onion, åt typ en halv sån där fet påse (fett mycket enligt mig). Det var asgott och jag var så himla nöjd när jag låg där i soffan och halvsov mellan alla nasala, sura röster och eurodiscobeat. Vi äter verkligen inte chips så ofta, vi är mer chokladpeople här i familjen. Ett bevis på det är att pappa klippte upp chipspåsen... Han har ingen koll på chipspåserycket, när man öppnar påsen genom att nypa båda sidor och dra isär den. Lite kul att vi vann, men som SVT-barn är jag lite arg med min mamma eftersom det kommer att innebära att hon inte får resa lika mycket nästa år då de kommer behöva spara pengar inför showen. Kunskapsfyllda och avslöjande reportage VS. schlagerfest med tutor? Hm. 
Nej nu måste jag duscha. Imorgon måste jag ta tag i två saker: Ringa Valhallabageriet och försöka få tag på någon som kan säga mig var och när jag ska befinna mig i Nacka när jag ska ta emot Ung Kultur-stipendiet för a cappella-gruppen. Annars går jag i skolan. Vi kanske ses.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar