2012-05-12

Skoskeptiker

Den senaste timmen har jag ägnat åt renoveringsobjektet Ingrid vars naglar var gula och ansikte glåmigt, det behövdes efter den här veckan. Speciellt 15-minutersduschen var värd. Natten som vaggade in mig i den här dagen gav mig den längsta nattsömnen på hela veckan - 9 timmar. Den gränslösa lyxen går inte obemärkt förbi efter en vecka av 6-timmarsstandard och uppvaknanden som kunnat liknats vid att jag känt mig som vaxremsan på en hårig mansvad som blivit bortdragen av pliktens obönhörliga handfanskap. 5 morgnar i sträck. Den här morgonen vaknade jag visserligen av alarmet som jag ställt för att kalla mig till en dag med plugg, men jag tillät mig ändå att ligga kvar och kika ut i glipan mellan fönstret och min nya mörkläggningsgardin. Åt till och med en ciabatta till frukost, det var tasty. Jag är klar med KuHi-instuderingsfrågorna. Idag ska jag försöka skriva lite på NuKo-uppsatsen, men jag ska framför allt promenera med Sigrid klockan 14 (MIN ENDA KOMPIS PÅ ÖSTERMALM OCH TILL RÅGA PÅ DET ÄR HON FETT NAJS, SICKEN TUR) och klockan halv sex ska jag befinna mig ute i Gustavsberg för en barnvaktskväll.

I torsdags var jag på ytterligare en date med Alva, troligtvis eftersom onsdagsdaten gick så bra. Vi blev kära. Hennes pappa spelar valthorn i Radiosymfonikerna, och hade fått två fribiljetter till kvällens konsert som råkade vara Veronica Maggio med orkestern i Berwaldhallen. Dom biljetterna fick Alva och jag och trots att det regnade ute och trots att jag inte är det största Maggio-fan:et var det väldigt braaa. I går var jag i skolan, repade och åkte in till stan och såg mig omkring efter några skor. Jag hittade några, men jag är skeptisk. Fortsättning följer... 

/inkzor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar