2012-05-02

Hälsotips

Jag har köpt ett par joggingshorts! Så det är lugnt, ni kan stryka det från listan.

Just nu sitter jag i skolan. Låter fortfarande anka men har trots det haft sånglektion. Maria sa åt mig att sova mycket, dricka mycket varmt och ta hand om mig själv och hennes ord är lag så jag ska vara tyst på a cappella-repet och inte prata för mycket ikväll, trots att det är min klasskiva. Det ska bli svinkul. Jag ska vara Bert och har fått låna Jespers kalsonger. Rimligt, med tanke på att han fick låna min BH till hans skiva. Vi har en fungerande symbios, han och jag.

Jag ska lägga upp jättefina bilder från Valborg när jag kommer hem. Trots att jag inte kunde prata satt jag ute i ett par timmar på en filt i Skansen, lyssnade på kören, åt picnic och matade de fina vännerna med tårta. Jag hade bakat en marängrulltårta YEAH YOU HEARD ME. Det tog mig fan tre timmar, samt lite leda och svett. Man gör en marängbotten över en hel plåt med citron och kokos i, sen lägger man på vaniljgrädde med lime i, melon- och jordgubbsbitar och sedan rullar man alltså ihop den. Totally epic. Linnéa fyllde ju år så vad gör man inte för sin proper girlfriend!?

Det var ju så himla fint där på Skansen, vill fira där nästa år igen. Lite mer klass än ängar ute i Nacka som är överösta av fulla ungdomar. Vid nio gick jag dock hem (innan de ens hade tänt brasan). Var inte så kul när jag var stressad över att bli ännu sjukare. Lustigt nog vaknade jag mycket friskare dagen därpå. Lite frisk luft, tårta och vänner gör nog susen.

Igår var jag hemma med Elina och fixade skivan. Det var mysigt, men efter fyra timmars pyssel var jag galen på att sitta inne och se solen långsamt försvinna så jag drog till Medis och mötte Jesper, Jonas, Arvid och Fabian. Kände mig som Penny i Big Bang Theory ett tag men det var mysigt. Vi drog hem till Jesper och brände aubergine, åt den och gick promenad. Jag skrattade för mycket, hetsskratt, kulspruteskratt, halvskratt, dömande skratt, nivåsättande skratt osv.

Dagens ord: Mötte upp (med kille). Alltså. Svengelska i sin tydligaste skepnad.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar