2012-05-17

Kräsen och snål

Igår hände några saker, som det rimligtvis gör på en dag.

Jag hade min sista sånglektion. Min sånglärare betyder väldigt mycket för mig, så det var väntat att det skulle vara en känslosam stund (jag grät, hon grät, vi skrattade, osv). Hon sa så fina saker till mig att jag var tvungen att skriva ned dem efteråt för att aldrig glömma bort dem. Hon är fantastisk, helt enkelt, och jag är otroligt tacksam för att jag fått ha henne som lärare i två av de tre åren jag gått på Rytmus.

Seeen hade jag a cappella-rep. Säger inte mer än att vår Live Night-konsert kommer bli otroligt braaaaa. Är råtaggad. 

Jag bestämde mig också för att behålla mina skor också, de som jag köpte men som jag sen bestämde mig för att lämna tillbaka. Världen kan andas ut. Jag provade dem med några snygga armband och insåg att jag haft rätt från början och jag känner mig så jävla lättad av den insikten. Det är sjukt påfrestande att leta skor när man är så kräsen och snål på samma gång som jag är.

Sen var jag ute med min hund Harpo, min vän Sigrid och hennes hund Kasper. Gillar jättemycket att vi bor nära och båda har hundar och båda gillar att gå och att hon är en svinsoft person, blanda nytta med nöje är alltid topp. Hundarna badade, det var crazy. Crazy jakt efter pinnar, crazy grävande i sand, crazykallt vatten.

Nu åker jag till västkusten över långhelgen, till min mormors landställe i Fiskebäckskil. Jag ser väldigt mycket fram emot det, för varje gång jag åker dit kopplar jag verkligen av och den här veckan har bara varit för mycket. Sista pluggveckan kombinerat med Live Night-förberedelser. Även om det kanske kommer bli lite halvtråkigt väder så kommer det bli jättemysigt. Det blir liksom en affär på två timmar att göra lunch - fillunch, det är på den nivån. Nu väntar en sex timmar lång bilfärd, men jag har med mig bärbar DVD och första Mad Men-boxen som jag tänkte ge en ny chans, två böcker (Processen av Kafka och Kris av Karin Boye), en hoummosmacka(ja jag vet jag stavar hoummos på engelska) med färsk timjan, äpple, te och shortbreadkakor. Pappa säger att jag är en livsnjutare, eftersom jag lägger ned så mycket tid på att göra fin mat till mig själv. Jag tror det stämmer. Igår gjorde jag egna kikärtsbiffar med morotssallad och andra grönsaker. Svintasty (JAG FRITERADE DET VAR COOOLT). Tur för er att jag inte har instagram - jag skulle bara lägga upp fina bilder på måltider.



Nu har pappa satt sig vid pianot så då vet man att det är dags att åka - han är klar och hatar att vänta så då sysselsätter han sig med pianospelande.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar