2012-08-05

ALPACKAAAZZ - min festhelg del 1

‘Because it has that little name tag that says Ryan on it.’

Det här är ett bra inlägg, börjar med världens finaste skratt. I fredags var jag ute på stan med Alpacka. Vi shoppade scenkläder till eventuella framträdanden på fester i framtiden. Det var fint, alla köpte tighta, svarta jeans, en svart topp och läppstift i olika färger. Vi såg skitsnygga ut tillsammans, och jag kände mig som vår sugarmama som langade fram kreditkortet vart jag än gick - no problemo señoritas. Det enda som tog ned dagen på jorden var att det var askleggigt väder. Lågtrycket bara mosade en och trängde ut all svett man hade genom ens stackars porer och sen tvingades man dra på sig tighta jeans på det, vilket var speciellt trevligt för mig och Alva som hade haft på oss body lotion på benen den morgonen som sedan la sig som ett extra, klibbigt hudlager ovanpå och som bromsade alla försök till att dra upp jeansen över benen på ett någorlunda smidigt sätt. Det var en dååååålig idé med body lotion den dagen. 

När vi hade spenderat klart drog jag och Linnéa hem till mig för att återhämta oss lite innan vi skulle dra iväg på Alpackas extraordinära utekväll för att fira vårt stipendie. Lyckligtvis hann det börja regna innan vi drog ut igen så stämningen lättade extremt mycket. Jag tog på mig tighta shorts och klackar och kände mig fly, Linnéa var vacker i en jättefin håruppsättning. Kan bara säga det att den kvällen var underbar och mer därtill. Vi var det grymmaste, snyggaste brudgänget i hela Stockholm. Vi åt asgod middag på Koh Phangan, drack vin till maten och satt i en mörk djungel, skyddade från det ofattbara ösregnet som pågick utanför. Vi drack fördrink, skålade och tackade och berömde oss själva. Sen började festen - vi tog en drink på Södra teatern men fick inte en andra eftersom det tydligen var 20-års gräns men det gjorde ju inget för vi hade redan fuckat deras system, kände oss fett mogna när vi insåg att de trott att vi var tillräckligt gamla. Sen drog vi vidare, missförstod Babasonic och när vi förstod att den klubben bara var på onsdagar drog vi vidare till Sommar. Däremellan åkte jag dock hem medan de andra väntade på Dovas. Jag bytte mina shorts till andra byxor och tog på mig lågskor. Klarade inte av att gå omkring med ett klämt skrev resten av kvällen. På sommar dansade jag på varenda dansgolv tills svetten rann i nacken - sket i allt och körde - och vid stängning satte Linnéa och jag oss på 91:an som tog oss från dörr till dörr hem till mig och när vi somnade kände vi oss som kungligheter.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar