2012-08-05

HEMAFEZT - min festhelg del 2

Linnéa och jag dagen efter.
Nu ligger jag i min säng och hör Cirkus Scotts trumpetfanfarer strömma ända från Gärdet in genom mitt öppna fönster. Igår vaknade jag och Linnéa vid ett eftersom vi bestämt oss för att inte sätta en klocka och istället sova ut... och det gjorde vi. Jag blev lite ledsen för att vi missade Pride, men det vägdes upp av att jag kände mig extremt utvilad. Dagen gick fort - det var inte mycket dag kvar - och när Sigrid kom till mig vid 18.00 hade jag bara hunnit äta långfrukost med Linnéa, städat bort den och varit på Fältan och hittat en liten gåva till Adrian som vi skulle på 25-års kalas hos den kvällen. Vi åt en quorn-sallad med halloumi och paprika i, talade om allt vi inte kunnat tala med varandra om på hela sommaren och om sånt som man knappt kan men måste tala om. När vi ätit färdigt promenerade vi bort till cirkusens elefanter som står och betar på Gärdet och fick overklighetskänslor (lol de här hör hemma på savannen, lol cirkusen hör hemma på 20-talet). Vi hann hem innan ytterligare regn och kom fram till kalaset vid halv tio. Det var ett fantastiskt kalas. Adrian hade gjort jättefint, det var svinkul att byta umgänge (istället för att fråga "Vad ska du göra efter studenten?" blev frågan "Vad gör du i livet?"), pingismatcherna avlöste varandra, Sigrid och jag startade danssession på session (med hjälp av Veronica Maggio, Flytta på dig och Call me maybe som trots att de är töntiga verkligen får igång en fest när alla har blivit packade och inte längre kan ta till sig hipstersynthlåtar) och till slut tog ölen som låg babypoolen fylld med isvatten slut - mycket på grund av beerpong och ölrace. Det var någon gång vid två och då drog vi hem till mig och jag somnade åter igen i synk med soluppgången. Totalunderbar kväll, det kan vi leva på länge. Imorse läste vi DN och åt croissants, och sen dess har jag legat nöjd i soffan.

Snart kommer mamma hem och då ska vi ut och springa. Då ska jag inte längre ligga och såsa såhär som jag gjort de senaste sex timmarna.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar