2012-08-09

Senskt sommardygn

I går fixade jag det här, en ny leg-bild och kirrade ett nytt leg som tydligen kostade mig 500 riksdaler. Kan väl vara värt det för att få bli insläppt på krogen och slippa kommentarer som "Du ser smalare ut på ditt leg".
Efter det åkte jag ut till Norra Grinda och har där spenderat natten i ett tvåmannatält uppställt i skogen på blåbärsris, tillsammans med tre andra brudar (inga mindre än Hanna, Josefina och Ylva). Packade som sillar höll vi värmen och sov megagott. Utöver det skrattade vi åt skumma höns, käkade vi middag på restaurang, blev skjutsade till bastun av snälla polacken Teddy ("men Teddy, är det verkligen säkert att sitta på flaket utan räcken och bälten?" "Ingga pråblem, hondra pråcent siäkerhet") och väl där fick vi även öl och hade en mysig kväll med ett annat brudgäng som innehöll ölspel och nattliga nakenbad i den kombinationen då det inte blir livsfarligt utan snarare livsbejakande.

Vi var alltså ute på Grinda för att vinka av Hanna som börjar sånglinje på Ingesund till hösten, och eftersom hon spenderat sommaren där då hon jobbat på öns lanthandel kändes det naturligt att åka ut dit och se hur läget var. Kvällen fortsatte med att vi öppnade glasskiosken mitt i natten och tilldelade oss varsin glass och tog en myggspray. Väl tillbaka i tältet rundade vi av med ostbollar, choklad, godisnappar och trocadero. Ölen vi fått av Teddy fick ligga kvar i mossan utanför över natten, den behövdes inte då. Vi kissade på en mosskulle under solskenet och gruppkramades när lyckan över att få vara vänner kom över oss. Sen rabblade vi upp saker som var kul och till slut somnade vi.

Till frulle fick vi gratismackor, gratisfrukt och gratiskaffe/te från lanthandeln och så satte vi oss på ett gäng klippor. Vi var i full färd med att planera nästa sommars äventyr (en tågluff genom öststaterna) när vågorna drog ner vår bananpåse. Hanna var heroisk och hoppade i. Vi lärde oss att bananer flyter. Sen fick vi bullar från lanthandeln och funderade på vad vårt nästa moove skulle vara - kubb, kajak eller packa tält? Det blev såklart nakenbilder. Jag säger inget mer än att Hanna var en havsnymf, Josefina var en krake bland grenar och bråte, jag var en grekisk blåbärsgudinna och Ylva var i brygga med röda stövlar på. På vägen tillbaka från äventyret kulade Hanna till sig några kossor, sen fanns det liksom inget mer att göra än att packa ihop tältet och dra sig tillbaka in mot stan.

Nu ligger jag här och har avslutat den här dagen med att kolla upp lite arbeten. Det känns ganska bottenlöst just nu, främst eftersom det inte går att få kontakt med någon eftersom alla chefer är på semester så inga klara besked går att få. Nu behöver jag lite te och sen sömn, jag är förkyld och det vill man ju inte vara.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar