2012-08-30

Lajjar runt

Nu måste jag ta tag i livet igen. Steg 1: Dusch, steg 2: blogga. I måndags åkte skottarna, sen var jag ute på krogen för att fira av Sigrid lite som åker till Berlin men jag var så trött att jag var tvungen att ta mig hemåt. I tisdags visade jag våra amerikanska gäster Rytmus. De jobbar med att förbättra det amerikanska skolsystemet och var väldigt fascinerade över vår skola. Även med svenska mått mätt är det en skola som är väldigt modern, med amerikanska mått mätt är det en alien. Efter det hade jag en ansiktsbehandling klockan kvart över ett. Vill försöka ta tag i min hy, jag har måttlig akne och det önskar jag väck så jag ska prova produkterna hon använde på mig när jag har fått ett jobb och har råd att köpa produkter för sisådär en lax. Efter det fikade jag med Sonia. Hon är den bästa personen att berätta kärlekshistorier för. Hon kan sitta en timme i sträck och bara åh:a och ah: och NÄHÄ!!?!?!?:a. Har saknat henne. Har saknat alla andra som jag inte träffat när jag varit isolerad med skottarna. Efter det åkte jag ut på en middag med familjevänner men det var mest äta och sen lägga mig i deras soffa för min del. Utmattningen var total.

Igår spenderade jag dagen med att skicka in CV:n samt knalla runt och lämna ut CV:n. Just nu är jag på g för jobb som barnvakt, teaffärsbiträde, cafébiträde eller säljare. Säljarjobbet var jag på intervju för igår. I Solna. Det är ett askefft jobb där man står och säljer produkter på torg/events/mässor med provision, snittåldern på de som jobbar där är 22 och hon och jag enades om att det är ett jobb som man tar när man behöver tjäna snabba pengar. De skulle ringa om en vecka men jag blir jävligt förvånad om jag inte fått jobbet och också jävligt förvånad om jag tackar ja till det. På tunnelbanan slog en tant till min macka vilket efterföljdes av ett gemensamt asgarv oss emellan. Hon slog bort en bananfluga som var på väg att krypa in i mackan, det kallar jag civilkurage.

Efter det träffade jag Amanda och Alva. De hade bakat en asgod paj. Historierna avlöste varandra och sen bokade vi biljetter för att hälsa på Linnéa på Birka i höst. Det är i gång nu. Har sagt nej till franskakursen på SU, är med i ett teatersällskap, ska åka till Skottland i höst för att spela teater och fortsätta samarbetet, ska börja på en danskurs, håller på att få tag på en sångpedagog, har hittat någon att spela jazz med och snart snart snart kanske jag har ett jobb också. Då kan jag spendera pengar på resor och hälsa på mina vänner runtom i Europa. Jag bara leker.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar