2012-08-14

Arbetsförnedringen och soppa


På bilden ovanför ser ni min största bedrift idag: lins- och morotssoppa (med någon slags grönssaksbuljong vitlök, spiskummin, timjan och vitvinsvinäger) med yoghurt, nektarintärningar och solrosfrön. Alltså gud. Jag dog. Nu kanske ni tänker: "Soppa!? På sommaren.. Jaha, mhm." och då skulle jag bara vilja påpeka att jag är förkyld och då är det väldigt mysigt med soppa. Eller så kanske ni tänker: "Mjaha, du har ju varit på arbetsförmedlingen idag, var inte det mer givande än en soppa?" och då vill jag bara fråga hur fan ni visste att jag varit där men framför allt vill jag påpeka att nej, arbetsförnedringen är inte mer givande än en soppa. För att vara helt ärlig känner jag mig lite förolämpad över att ens försöka jämföra arbetsförnedringen med min soppa som hör hemma bland gudarna.

Utöver det har jag sökt jobb på coop i Zinken och Akademibokhandeln i T-Centralen, spenderat 4 timmar med den här teaterensemblen som ska skapa någon slags pjäs om ämnet risker. Det är kul att få vara kreativ igen men jag har idag mest känt att jag borde vara ute och söka jobb istället. Efter det var jag hemma och lagade soppa, sen träffade jag Sigrid och även Josefina som hängde med en stund ut på promenad på Djurgården. Verkar som att vi traskade typ 7-8 kilometer till slut. Vi var ute i två timmar, Harpo var helt slut och det var väl jag med men det var mest superskönt att jag fick röra på mig efter att ha varit sjuk hela helgen. Nu tänker jag försöka sova mig till frisk-het. Imorgon blir det rep från 12 till 17, sedan ska Linnéa ha goodbye-party i Rålis. Full rulle, rull fulle. 

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar