2012-08-02

Nån gång

Dagen började med att mamma fick ett samtal tio över åtta. Det var hennes chef som berättade att hon skulle hoppa på första bästa plan till Aten och därifrån rapportera om senaste nyheten med sparpaket och liknande. Mamma blev astaggad, rörde runt i lägenheten och då vaknade jag vid nio. Sedan städade jag rummet och toan, stack ut och joggade och åkte sedan ut till trollan för att bada med far. Då var klockan ungefär två och då vaknade jag på riktigt. Efter det stannade vi till i fina Orminge en stund och sedan körde jag hem, på motorväg och inne i stan och allt. Enda felet jag gjorde var när jag var tvungen att stanna vid ett övergångsställe i en uppförsbacke på söder, med massor av bilar bakom. Det sög. Jag kickade upp i 5000 varv i minuten innan jag lugnande ner mig och dragläget drog bilen framåt. Lol. Skrämde säkert skiten ur medtraffikanter.

Sen gjorde pappa och jag middag efter en stund av restaurangletande inför morgondagens episka utekväll med a cappella-gruppen. När vi ätit färdigt följde en ledsen halvtimme då jag grät över att ha blivit petad i gammalt sorgesår. Nån gång går det väl över.

Dagens fras: Alla gånger. Har börjat säga det jättemycket, typ i bekräftande syfte. (Person: Gud vad kul det vore med en häst! Jag: Ja visst, alla gånger! Person: .... mm..) Det är lite underligt och folk lägger verkligen märke till det och typ stannar till och tänker efter på vad jag just sa innan de kommer fram till att det faktiskt kan vara rimligt och fortsätter prata.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar