2012-08-03

Var är papperspåsen?

Jag har precis bokat mitt första bord på restaurang, och i tisdags gjorde jag min första överföring via min bankdosa och nu ska jag söka lite fler jobb. Jag känner hur ansiktsbehåringen börjar växa, liksom näsan men inte hängbrösten. Någon måtta på vuxenpoängen får det vara.

Igår la jag till klaustrofob i mitt T9. Fattar inte varför det ordet inte fanns inprogramerat. Jag har börjat känna mig lite klaustrofobisk, lite sen jag fastnade i hissen vid Hötorget. Igår åkte jag på en tub som segade något fruktansvärt mellan Gärdet och Karlaplan och den sträckan består bara av en mörk, trång tunnel (SOM ALLA ANDRA TUNNELBANEVÄGAR MENAR DU!??!?!) och när tåget stannade några gånger blev jag lite småstressad över att luften skulle ta slut och att det skulle bli strömavbrott och att man inte skulle kunna ta sig ut. Ännu en ny grej att kämpa mot. Om jag hade levt på 1800-talet så hade jag blivit skickad till kvinnoklinik och fått diagnosen "Klen i nerverna" - utan tvivel. Hissrädslan är också lite sisådär. Jag tvingar mig själv att åka hissen i trapphuset, och hissen ned till Gärdets tunnelbana måste jag ju åka, men jag tänker fan inte åka någon mer hiss som tar en ned till perrongerna för det lyser alltid "felanmäld" ovanför dem och de har inga fönster och åker svinlångsamt och luktar kiss. Fy fan. Får andningssvårigheter as you read. Människosläktet alltså - vadfan är det för fel på trappor?

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar