2012-08-18

Ber om ursäkt i förväg för dålig uppdatering

De senaste dagarna har jag varit uppslukad i RISK-projektet. Gruppen har verkligen bondat och det är jättekul att arbeta med vår pjäs, alla i gruppen är verkligen genuint härliga människor. Ni kan läsa om arbetet här, där Heather, vår regissör, skriver om arbetet. Det är otroligt häftigt att få vara en del av en sådan här produktion. Dels själva grejen att vara en del av en produktion, men även det intressanta ämnet vi utforskar som ständigt leder in på ganska intimia diskussioner (risker med kärlek, döden, vänner, en själv, livet), samt mötet med kulturen från Skottland tillsammans med Sverige. Idag pratade vi Ni lär komma och kolla när vi uppträder på onsdag i samband med Stockholm Fringe Fest. Det kommer att bli något unikt. Det är liksom en contemporary performance mer än teater, vilket egentligen betyder att vi tänjer på teaterns gränser.

Det är också kul hur min engelska helt kukar ur. Allt arbete sker på engelska och jag märker att jag stakar på orden eftersom jag inte vet vilket accent jag har. Jag började med helhjärtad amerikansk, som är min standard eftersom jag umgås mest med amerikaner och utsätts mest för den dialekten i MASSSMEDDIAAAAAHHHHHHH. Men nu är det mer fjös-brittiskt. Herregud, så kommer dom och ba "Fanceey gättn stiminn tunäjt eyyy???" (Fancy getting steamin' tonight ey?). Steaming är ett roligt ord, det betyder drängfull. Och så säger dom wee hela tiden, vilket betyder lite/liten. A wee drink, a wee walk.  

Ikväll ska vi dock dra ut så nu sitter jag här och dricker lite vin för mig själv. Alla ska komma hit om en stund och slänga i sig lite pasta innan kvällen börjar. En utekväll med skottar, let's pray for me tonight shall we?


OCH!!! Grattis till min kära kusin Karin och hennes underbara man Nathan som idag fick en fin son vid namn Rufus!! Äntligen! Kramar till er.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Här sitter jag och smygläser din blogg och ser att vi är omnämnda... :) tack snälla! Rufus vill gärna träffa mammas kusin. Kram från mig, Nathan och Rufus.

    SvaraRadera