2010-07-22

Det finns så mycket man kan lära sig

Ja, ni. Under dagarna som gått har jag fått öva mig i "konsten att kissa utomhus" och "konsten att döda en mygga". Det förstnämnda ska vi inte gå in så mycket mer på eftersom jag pinsamt nog måste erkänna mitt nederlag i att bemästra den konsten. Efter att jag kissat på två par byxor och ett par skor vänder jag mig istället till husets mulltoa som man, efter att man uträttat sina behov, vevar på en vev så att man liksom rör runt i innehållet. Man tillsätter lite mull och lite vatten, för att inte prata om sina egna ingredienser, baka baka liten kaka röra röra och tjoff färdigt. Intressanta liknelser.

Åh vad jag älskar att skriva sånt här.

Den andra konsten, att Smälla en Mygga, har jag nog nått toppen på. Jag är galen. Smäller dom mellan händerna och struntar lite halvt i kletet som blir kvar på mina handflator. Man är brutal här på landet.

Dagens ord: Klicka ur (synonym för att bli förbannad, få damp, lacka arn, välj den du föredrar). Används flitigt bland ungdomarna här i Strömstad, bland annat av min kusin Ebba.

/inkzor

1 kommentar: