2010-07-25

Veni vidi vici

När vi ändå är inne på det här med dåliga vanor så kan jag passa på att berätta en till. Svagheter är kul. Jag blir lätt avundsjuk. ("mår dåligt eller är arg eftersom någon annan har eller får göra någonting man själv önskar och ej kan få"- wiktionary. Jag vet inte om det finns något speciellt exempel jag kan ta upp, men det är i alla fall en känsla jag lätt får. Det positiva i det här är att jag har lärt mig att dämpa den känslan och istället tacka den för att den visar vad jag skulle vilja sträva efter i Mitt liv. Som en vägvisare. När jag konstaterat den tanken så känner jag mig inte längre avundsjuk på personen och irriterar mig inte, för det ligger ju hos mig och inte hos personen. Så jag glädjas åt dem, för det är det man ska när det (enligt mig) går bra för någon. Orkar inte gå omkring och vara sur hela tiden.
Åh, jag är så mogen. Dr. Phil kan ju komma hit och analysera mig och stoppa in mig i en burk och visa upp mig för folk när han ska visa hur man ska vara för att hantera avundsjuka. Suck.

Jag är hemma nu, kom hem igår. Vi åkte en dag tidigare på grund av missförstånd med hyresvärden, yada "vi sa att ni skulle ha stugan till LÖRDAG inte SÖNDAG ju" blabla. Vi åkte ju i alla fall på loppis, jag köpte tuffa grejer. Borde ta bild på dem och lägga upp men jag vet inte om jag är en såpass bra bloggare alltsååå.

Nu ska jag ut och springa för vadfan ska jag göra annars. Hejdå.

/inkzor

1 kommentar:

  1. Jag röstade på din sko! Über snygg! Du får gärna rösta på min bild men bara om du tycker den är värd det -> http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7054

    SvaraRadera