2010-07-13

HEMMA


Jag har varit hemma nu sen åtta ungefär. Känns lite omtumlande. Har städat mitt rum ordentligt, ätit mat, packat upp, gjort hårinpackningar, yada yada, inte i den ordningen kanske men vattäver. Nu vill jag i alla fall sova. Imorgon ska jag springa, fixa mina naglar (mycket viktigt), träffa Josefina och planera Emmaboda, senare på kvällen träffa Jonas och sen hem antar jag. Det är kul med bloggar på sommaren, ellerhur? Bilder kommer även upp imorgon.

Dagens ord: Integritet. Eftersom mamma och mormor och många säger att jag har det och jag vill verkligen reda ut vad det egentligen betyder för begreppet känns just nu lite flytande runt "vet vem hon är/vad hon vill"-hållet.

NE:s Tolkning:
integritet,
helgjutenhet, att stå emot påtryckningar; även om rätt till skydd mot intrång, t.ex. den personliga integriteten.

K.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar