2010-07-22

Nämen titta, vad aktiv hon är

Har sprungit varje dag utom två sedan jag kom hit, sprang nyss 5 km. Då har man tråkigt när man känner att man lika gärna kan sticka ut och jogga. Blä. Tur att jag har haft Maja här. Vi har spelat frågesportsspelet "M.I.G"(mobile intelligence games) och blivit allmänbildade. Jag vet numera vad en grip är, vilket land "Johan utan land" var kung över och vilken sjukdom som smittas via prioner. Jag vet däremot inte vad prioner är. Vi har även diskuterat politik o9ch det blev en till viss del spänd stämning när vi fick reda på att vi är motsatser; hon är blå och jag är röd. Den spänningen lade sig snabbt när vi kom överens om att vi egentligen vill samma saker och att åsikterna inte egentligen skiljer sig så mycket om hur man vill nå de målen. När man sitter här ensam får man en del tid att tänka också. Typ som på vad de bruna fläckarna på snedtaket ovanför min säng kommer ifrån, varför man blir hungrig hela tiden men aldrig tröttnar på att äta och vad jag vill jobba med. Det sistnämnda orkar jag inte tänka på så länge alltså, kommer ändå inte fram till något vettigt. Jag vet att jag vill resa efter gymnasiet, i ett år kanske. Att bo i Frankrike och läsa franska vore inte fel. Jag vet även att jag älskar att sjunga, gillar att skriva, att jag är engagerad i Politik och samhällsfrågor och att är intresserad av språk. Psykologi är intressant likaså, och jag har funderat på att arbeta med autistiska barn eller något sånt.

Eller så jobbar jag på Ica och äter getost och lever lyckligt i alla mina dar med en importerad polack.

Kan ni hitta på något förslag? Eller säga vad ni funderar på att hitta på?

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar