2011-01-02

Årsresumé, del 1

Januari
Skola hela tiden. Slutade vara kär i en viss person också. Jag blev sjuk en gång.. Kunde inte svälja då. Åkte och firade mormors 70-års dag i sydöstra Sverige, på en herrgård.

Februari
Åkte till Teneriffa med familjen.
Köpte min fantastiska tröja som nog är hittills det bästa köpet i mitt liv, den från twist & tango med himmelmönster på. Jag var väldigt överallt och förvirrad. Sökandes efter något.
Bloggcitat angående köttätare:
Men jag kom fram till att jag tycker om kött för mycket för att ge upp det, plus att jag är en person som inte gillar så många grönsaker så om jag skulle ge upp köttet skulle jag nog mest leva på pasta vilket inte skulle vara så hållbart i längden.

AHA! HAHA! Så fel man kan ha.

Mars
Spenderade mycket tid på skolan, ekonomiuppsats, etc. Behövde vår. Krisade fortfarande hit och dit med en krävande vän. Temavecka i skolan, med temat ekologiska fotavtryck. Trololololo-snubben! Såg remember me på bio och grät. Hade en väldigt speciell natt med en snubbe. Åh vad den var fin.

April
Hade det jobbigt med två nära vänner. Frustration på topp. Blev närmare vän med Mowle! Lite halvt deppoleppo-mode på mig dock i största allmänhet, skoltrött. Började jobba lite smått på snoppcafét i Boo. Jag åkte till USA på påsklovet och det var omtumlande och fantastiskt på samma gång.

Maj
Åkte till Tyskland, Frankfurt, för att gå på min mors kompis dotter Ellis konfirmation. Skrev fet uppsats i skolan om kristna fundamentalister. Hade så mycket i skolan att jag drack en kopp kaffe för första gången i mitt liv. Spelade på öppen scen med Anton. Älskade att det blev vår.Vi hittade Harpo som bara var en liten nufsig valp då, och jag gick även på Salems konsert på Berns med Gänget. Började vara lite smått aktiv i GU.

Juni
Fick hem Harpo! Fyllde 16, hade släktkalas och lite mindre fest. Äntligen sommar, var ute på kvällarna i parker med vänner och bara levde, förrutom när jag jobbade på cafét i Boo.Sket i Victorias och Daniels bröllop och åkte ut till skärgården istället, med mamma, hennes väninna och Harpo. Upptäckte det underbara bandet Beirut. Åkte till landet i en vecka, hängde där med mormor och hennes gubbe och tog igen energi.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar