2011-01-03

Årsresumé del 2

Juli
Tågluffade med mamma och pappa från Slovakien till Slovenien via Wien. Underbar resa! Sen åkte vi till Rossö utanför Strömstad. Maja kom dit också. Spelade jättemycket frågesportspel, typ M.I.G, och åt godis. Sprang varje dag också. Det var jääätttevarmt i Sverige.. Tillslut vare dags för första festivalen i mitt liv också, Emmabodaaaa!! Festade konstant, bodde i tält med Neptune, dansade hela nätterna, blev förtjust i tönten Melker, etc.

Augusti
Var hemma, var med vänner, höll på med 70-tals showen. Såg Tingsek på grönan, stört bra snubbe. Åkte ut till Matildas landställe på Djurö, och även till Kattis underbara hem på Dalarö. Fantastiskt! Började bli trött på en vän som inte tog sig i kragen. Bytte till franska som språk på fejjan...Började tvåan och var fett pepp!

September
Började på Calle flygare, teaterskolan y'know. Var jätteaktiv i Grön Ungdom i samband med valet och träffade massa nya, vackra människor och hade massa spännande samtal. Skrev under ett kontrakt med Jonas om att vi inte skulle äta godis vilket jag höll i lite mer än en månad. Läste igelkottens elegans. Back to reality med plugg i mängder. Min katt dog. Det var det sorgligaste på hela året. Jag saknar honom.

Oktober
Började månaden med resan till Bryssel med GU. Tågluff, Brysselcruising, åter igen fina nätter och massa möten med underbara människor. Nostalgi på att vara i Belgien. Satsade och blev vegetarian, skulle testa i en månad men nu har det gått tre månader och det går bra.
Fick loppbett! Över hela kroppen! Betten gick gick inte bort på typ två månader! Det blev höst också, sakta men säkert. Inledde någon slags relation med en person som än idag fascinerar mig. Började sova middag ibland också, har jag inte gjort förut.

November
Åkte till Berlin med gänget i slutet på höstlovet och levde loppan, klubbade till sex på morgonen varje kväll. Saknar 20-kronors falafeln. Strax efter det var det iväg till Lund på Grönt Forum. Fest. Tvättade inte håret på en vecka! Gradvis going bohemisk? Fick typ smått sömnunderskott, försov mig hela tiden. Hade mycket plugg också, jävla naturkunskap. Började skriva utmaningsinläggen på bloggen vilket var kul, annars var november rätt glåmig. Blev kär i Big Bang Theory!

December
Vinter, mörker, kyla, överlevnad. Julen kom och lyste upp min värld. Mycket pepparkakor och glögg på lektionerna. Jag klarade av skolan, var hemma på jullovet och blev sjuk några dagar innan julafton. Längtade efter att vara hemma hela tiden och blev smått asocial. Chillade extremt hårt jullovet, och än idag sitter hon där och chillar extremt.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar