2011-01-18

"Vad ska du göra efter gymnasiet?"

HELA_TIDEN får man den frågan.
Senast idag, Sonia frågade. Visserligen helt okej när en vän frågar, jag kan ta det, men jag orkar inte längre. All släkt, alla familjevänner, alla personer man haft en konversation med som hållt i sig i mer än 0.5 minuter. Jag ska ge förslag på spännande svar som jag ska börja med eftersom jag är så utled på den här frågan, men även eftersom jag inte har något sanningsenligt svar på den för tillfället:

  • "Tänkte bajsa." Gärna följt av avlägsen min, tystnad och till slut en ursäkt med man måste gå på toaletten.
  • "Ska sysselsätta mig med att gå i 'Efter gymnasiet' "
  • "Tänkte dra till Vatikanstaten och störta påven med tesked."
  • "Arbeta med den långa reparationen som krävs efter att 12 års skoltid förstört livslusten och den naturliga nyfikenheten. Räknar med att detta kommer ta ungefär 16 år och 7 månader, därefter tänkte jag arbeta på Telias kundtjänst."
  • "Konvertera till moderaterna.", ska säga med ett milt uttryck. Buga gärna med händerna ihop likt en Lucia och ögonen slutna när du avslutat meningen.
  • "Sova i 100 år tills prinsen av världsfred, lika människovärde och förhindrat klimatkaos ger mig en kyss av äkta kärlek så jag vaknar till en bättre värld."
  • "Ska börja arbeta mot min dröm; att slå världsrekordet med den största navelluddssamlingen."
  • "Jo du förstår, jag tänkte börja med att lära ut engelska till HIV-smittade, byförvisade och könsstympade flickor i Burundi. Efter något år drar jag vidare till Australien i några månader där jag tänkte hjälpa strandsatta koalor som är ett vanligt problem på den östra kusten. Sedan åker jag till norra Finland och arbetar med att skotta bort snö från fastfrusna landskärringar i typ tre år. Efter det tänkte jag att jag freestylar lite, tänkte välja mellan att förstöra grävskopor som skövlar skogen i Amazonas med hjälp av eldkastare, eller så kanske jag tar det lite lugnt och arbetar för de prostituerades rättigheter i Vitryssland."
  • "Vinna valet med Fuckthesystem-partiet, för att sedan avgå... Som en protest mot systemet såklart."
/inkzor

1 kommentar:

  1. HHAHAHHA åå du ör så bra. moderatbugningen var bäst den ska jag köra på.

    SvaraRadera