2011-01-20

WARNING

Jag vaknade när jag egentligen skulle behövt sitta på bussen på väg till skolan för att gå på min enda lektion på torsdagar. Bestämde mig för att strunta i den lektionen, och istället stanna hemma eftersom jag vaknade av att hosta upp diverse saker ur min hals. ("En bok, en pärla, och tre små nissar?")

Jag har sysselsatt mig med att kolla på Desperate Housewives. Min brors flickvän Sara har lånat mig de tre första säsongerna och jag har nu sett tre avsnitt idag. Efter första avsnittet stängde jag av, gick och plockade ur diskmaskinen och bäddade både min och mina föräldrars säng. Efter andra avsnittet la jag på ytterligare ett lager nagellack på mina nymålade naglar. Efter tredje avsnittet bestämde jag mig för att baka bröd eftersom vi inte hade något hemma, men hindrades när jag hällt upp mjölet och var på väg att smula ner jästen i det 37 grader varma vattnet vars temperatur jag mätt med kökstermometern då jag såg att jästen var möglig. Den hade förmodligen varit det sedan jag inte bakade fler lussebullar vid lucia. Det fick mig att inse hur ofta vi bakar i det här hushållet, och tog mig tillbaka till jorden.

Borde stå någon slags varningstext i början av varje avsnitt. Mitt förslag:



Jag ska dock inte undanhålla er den informationen att det är en väldigt bra serie och att jag nu kommer att gå och se på ett fjärde avsnitt, på egen risk.

/inkzor

2 kommentarer:

  1. åh du skriver så väl vännen min!
    underbara iaktagelser i vardagen.

    SvaraRadera