2011-03-30

19:57


Hej vänner. Igår var jag hårmodell. Var där från tolv till nio på kvällen. Färgade håret på dagen, chillade ett tag, åt mat, satt vid laptop, sedan blev jag stylad och sminkad. Tiden gick rätt fort. Väl backstage blev det lite mer hetskt. Det första som hände när jag satte mig hos make-up artisten var att hon granskade mig med kritisk blick varpå hon frågade mig hur länge sen det var jag plockade ögonbrynen, varpå jag svarade "aldrig". Hon kom fram till att hon inte skulle hinna noppa dom så det fick vara. Sen satt jag väl i princip hela kvällen backstage och rynkade med mina onoppade ögonbryn åt hur modellerna räknade hur många sekunder de skulle hålla sina poser, åt stylisterna som pratade färgblandningar i långa sifferkombinationer, åt språket som bestod av tuggummi-stockholmska med inslag av sporadiska meningar på engelska. Tänkte på världen där utanför, sedan kritiskt på mig själv, och kom fram till att det här också måste få finnas, klimathot, Khadaffi och kriser till trots. Det är ett uttryck för vår tid.


Det är min byxdress från Topshop
Idag var väl den främsta händelsen att jag var barnvakt. Clara frågade spontant om hon fick se mig duscha, svarade nej tack. Sedan sminkade hon mig. Tjejen säger "Nu ska jag sminka dig som en kines!" och målar min näsa brun. Det var otroligt intressant ur ett normperspektiv. Nu är jag sugen på te men jag får inte dricka det på kvällen för jag dricker bara svart te och då somnar man inte. Välling kanske? Får se. GeMu nu i alla fall, det är en sak som är säker. /inkzor

1 kommentar: