2011-03-13

Vad jag vill göra inom grön politik just nu

  • Starta en kampanj för biogasanvändning i Stockholmsregionen, och därmed få fler biogaspumpar i området.
Stockholm stads taxibilar går på biogas, och de slösar massor av tid och pengar på att stå i kö
Priset på olja i Saudiarabien påverkar bensinpriset, priset på.. bajs... i Henriksdalsreningsverk som biogasen tillverkas av borde alltså påverka priset på biogas. MEN SÅ ÄR DET INTE. Priset på biogas ökar jämnt med bensinpriset. Varför är det så här? Ingen vet. Fråga Statoil. De är anmälda till konkurrensverket. Hur ska man kunna motivera folk att bli miljövänliga när de i denna pengamotiverade värld inte får någon morot?
  • Starta ett GU-nätverk i Nacka

Vi måste finna en grön stig att vandra i denna blåa av de blåaste kommuner.

  • Sitta i GU-Stockholmsregionens styrelse

Jag vill påverka där. Vad vi ska göra, vad vi ska fokusera på inför valet 2014, hur vi ska aktivera alla medlemmar, bemöta dessa medlemmar, redovisa vårat arbete, etc etc, hela paketet, rubbish och stubbish.

  • Sitta som GU:s representant i MP Nackas styrelse.

Är valberedningensförslag för tillfället. Får se hur det går på årsmötet den 31 mars.

  • Organisera en gala för grön omställning, med musik och föreläsningar och konst och kultur

Och därmed kunna samla in pengar till en passande organisation (GU? Röda Korset? Ni hajjar.)Fattahhh vad underbart! Använda alla talanger som finns, som jag känner, som jag vet och bara göra något otroligt fett.

  • Organisera ordentlig klädbytardag på Rytmus

Har redan gjorts, bör göras igen.

  • Bjuda in mina normkritiska lärare till att föreläsa på Pustegränd

In action just nu nästan.

  • Skriva en debattartikel

Om skolpolitik, om feminism och normer, om ungdomar och alkohol, om vad som helst som jag tycker saker om. Vilket är det mesta.

Titta! Vilken behändig "bocka av"-lista. Jag kommer komma på fler punkter om jag anstränger mig, det här är bara början.Jag tänker, jag tycker, jag vill, jag kan och jag ska.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar