2011-03-24

Oh lovely

Nu har jag skrivit tre sidor på min hemtenta. Jag har en fråga kvar. Handlar alltså om internationell politik osv osv eu osv konflikter osv. Frågan jag nu ska svara på är "Beskriv kortfattat omställningen av försvaret, respektive alliansfriheten. Är denne försvars- och utrikespolitik rimlig? Diskutera och motivera dina svar." Jä. Nu, en halvtimme senare när jag publicerar inlägget, är jag klar! Woop. En och en halv timme innan den skulle in också! Hah.

Det är jättekul med musikalen. Att få möjligheten att spela Julia är verkligen skitkul och jag har längtat så himla länge efter att ha en så pass central roll i en pjäs. Att äntligen få chansen och sedan få jättemycket positiv feedback är typ det bästa någonsin. Det är verkligen upplyftande, rent ut sagt. Jag vill inte säga att det betyder, för det säger bara fjortisar och de har förstört det ordet, liksom lärare har förstört ordet respekt (eller möjligtvis de som skrev låten Respect. De får dela lika)

Dagens ord: Sufflera. En sufflör. Man gör inte en sufflé, man fyller i repliker.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar