2011-03-21

Nej, gladzor!

Jag drömmer om att åka till Paris. Jag vill sitta på en trottoarkant uppe vid Sacré-Coeur och ta bilder på förbipasserande och speja ut över staden. Gå på museum själv och köpa fina grejer i museishoppen. Sitta på uteserveringar, äta en croissant och dricka en latte även om jag inte är så förtjust i kaffe samtidigt som jag läser dagens upplaga av Le Parisien. Skulle strosa längs gatorna, känna mig halvt busig som var i Paris helt själv utan anledning, för att sedan strosa vidare till någon park och dofta på nyutslagen magnolia.

I själva verket skulle jag nog spendera dagarna från fyra och framåt i min hotellsäng tittandes på fransk-dubbat disneychannel, efter ett halvdant försök till att hitta någon vintagebutik tills jag hittade en smått snuskig en som visade sig vara på tok för dyr ändå. Skulle ha tagit med mig croissanten upp på rummet och sedan vaknat mitt i natten av att ha smulor mellan skinkorna, efter att ha somnat med lampan tänd. Och när jag sedan skulle försökt gå upp och ruska till lakanen skulle jag slå huvudet i lampan ovanför sängen och bli ledsen. För mig själv. Det är då jag skulle vakna upp ur inception. Eller något. Jag vet inte. Kände för att få ett roligt slut på det hela. Imorgon fortsätter repen med musikalen. Night.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar