2011-12-16

Grå och trist dag, men jag är i alla fall nybadad

Jag var nyss och simmade med mamma. Nackabadet var stängt så vi var tvungna att åka till Eriksdalsbadet. Det är fint där, fin lila mosaik i duschrummet. Den studeras väl när man försöker undvika att studera exakt hur bilringarna veckar sig på en av tanterna som står bredvid. En annan intressant badhusföreteelse är förvåningen som uppstår när man återigen inser hur svårt det verkar vara för vanligt, trevligt folk som jag själv att simma i den där förbannade cirkeln runt i bassängen. Istället simmar folk kors och tvärs och det gick så långt att min ömma moder fick tipsa en förvirrad kvinna om hur mönstret ser ut och fördelarna med att följa detta, trots att tydliga skyltar finns på båda sidor om bassängen. En tredje grej med badhus är badrummen. Jag har jättesvårt för att det är blött på golvet när man ska gå in och kissa. Jag har ingen aning om vätskan på marken är kiss eller vatten, eller båda, och hur stor del av vätskan är i så fall kiss? Varför lägger folk papper på golvet som de inte plockar upp så de till slut ser ut som gråa, ledsna slemfiskar som sugit upp så mycket vatten att de till slut drunknade?

Nu är min lektion inställd så nu ska jag leva liiiveeett! Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till. Mina föräldrar är ute på bestyr ikväll och jag har inget planerat. Får se vad livet för mig, en 94a med vänner som antingen pluggar frenetiskt in i det sista eller är ute på krogen.

Your image is loading...


/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar