2011-12-23

Salem, återigen

JAG MÅSTE BERÄTTA LITE OM IDAG OCKSÅ

FÖR DET VAR EN SÅN HIMLA BRA DAG

Jaa herre det kan jag lova.

För jag träffade Salem tack vare att pappa såg i tidningen att han skulle signera boken han skrivit tillsammans med en annan i PUB-gallerian. Såklart drog jag dit och det var så bra. Hans röst har verkligen utvecklats. Han hade ett jättefint vibrato när han gick upp i falsetten som jag aldrig hört från honom, i alla fall inte live. Fint att höra hur han utvecklas tycker jag. När han hade kört klart sina låtar (Astronaut, Brooklyn Sun, I'm so happy och It's true) var det boksignering. Jag hade redan köpt ett ex innan spelningen började så jag gick fram till han och den här Richard han skrivit boken med och tackade så mycket, sa till Richard att han lät litegrann som en manlig Nina Simone och till Salem sa jag massor. Jag började med att förklara vad Live Night innebär (treornas slutprojekt på Rytmus då man får 20 minuter på scen per akt och då gör man oftast covers på låtar från en artist/ett band) och att jag ska spela hans musik och att han borde komma och det lät han positiv till. Sedan sa han att en gitarrist som han hade turnerat med var lärare på Rytmus och att de hade pratat om att Salem borde komma dit på en clinic och ja ba JAAAAAAAA det måste du och sen sa vi att jag skulle tjata på Lasse och att vi skulle höras. Haha. Han är fortfarande lika fantastisk och snäll och jag blir fortfarande lika förvånad över det.







Nu ska jag koka lite mer knäck för den tog visst slut, sedan ska jag rimma och slå in klappar in i det sista. Vi hörs sen!

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar