2011-12-17

Säng - du ljuva

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och fortsätta läsa One Day av David Nicholls. Lånade den idag när jag lämnade igen böcker jag lånat för skolan och såg hur den stod i hyllan för återlämnade böcker - på engelska är den dessutom. Lånade den lite direkt sådär. Har velat läsa den ett tag för att se what all the fuzz is about. Imorgon ska jag äta lunch hos mormor, handla julklappar på staden och till slut landa hos Emilia där vi i Kulturamagänget ska äta middag. Längtar tills dess. Förstår redan nu hur skönt det kommer att vara för mina armbågar att slappna av efter några timmar på stan - på en lördag - en vecka innan julafton.


Går förbi en allé av träd i enorma krukor
Står givakt instängda 
Uppvisande av stolt ironi
Kan inte hjälpa att tänka att det är så framtiden ser ut
Tvingas tänka när jag inte kan

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar