2011-12-23

Skitnajs kväll hörrni

Förra året såhär dags låg jag i sängen med feber och det kan vara en av anledningarna till att jag inte kommer ihåg så mycket av förra julaftonen. Julstämningen börjar sakteligen smyga sig på, dan före dopparedan. Själv har jag inte känt så mycket alls faktiskt. Det beror av flera saker. Jag fick inte vara med och klä granen för det gjorde mamma själv, vi har inte ätit middag hos faster med familj som vi brukar göra några dagar innan jul, det finns ingen snö och jag slutade skolan igår och har inte hunnit känna efter än. Jag hoppas på en våg av julkänsla när jag stiger upp för se sista avsnittet av julkalendern imorgon och sedan tassar ner och äter lussebullsfrukost med föräldrarna framför brasan där dagens första julklapp hänger i julstrumpan. Jomen det kommer bli bra tror jag.

Igår var det julavslutning och den blev en halvtimme försenad som vanligt och 1:a-kören sjöng så sött som vanligt och Mårtensson skulle till och sjunga O Helga Natt som vanligt men då kom Max och gjorde en häftig twist med ett nytt arr så det var skönt. Senare på dagen samlades ett gäng unga hos mig för att fira det stundade jullovet med ihopknutet julbord och ett galet julklappsspel som SPÅRADE BÄVER men det var kul ändå. Alla tog med sig två paket som man lade under granen. Paketen öppnades en efter en och när alla var öppnade började spelet. En klocka sattes på ringning på obestämd tid, två tärningar gick runt och skulle slås och om man fick samma siffra på båda fick man ta ett paket man ville ha och om en etta och en två slogs skulle man ta ett av sina paket och ge det till personen till höger. Spelet gick ut på att få de bästa och flesta paketen. Jag fick en robot-tesil och en svart, bunden anteckningsbok och det var skitnajs. Hela kvällen var förträfflig, för att använda ett finare adjektiv!

För mycket potatis
För mycket mat
För mycket kärlek!




/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar