2011-12-09

Händelser och insikter

Det som har hänt de senaste två dagarna är att jag har bytt profilbild på facebook (OMG men jag funtar på att byta tillbaka till kissen igen), haft två misslyckade handslag-som-blir-till-axelkram, ganstahstyle (fick den ena personens axel rakt på struphuvdet och kunde inte svara "Bra" på det obligatoriska "Hur mår du?" vilket gjorde det hela ännu mer stelt), jag har missat två avsnitt av julkalendern och tänkte ta igen det nu, jag har idag vaknat klockan fem av menskvärksillamåendehuvudvärks-kombo och undrar varför jag är den utvalde (varför???!!!?) samt kollat på nästan hela Never say never-dokumentären med Justin Bieber och hamnat i en ironisk sinnesstämning tack vare fule filmfan (varför satt han i ett stålhjärta som flög över publiken samtidigt som han spelade akustisk gitarr och wailade???).

Jag har också insett att jag gärna skulle vilja ha någon att kura upp mig mot i en soffa nu när det är snöstorm ute. Helst i någons grop vid nyckelhålet. En annan insikt jag fått är att jag fortfarande är jättestressad och kommer få stressa ända fram till sista skolveckan, och den insikten fick jag när jag funderade på varför jag inte känner mig kreativ nog att varken blogga eller skriva mer musik. En tredje insikt jag fått är att jag faktiskt inte ville vara lucia trots att jag fick förfrågan. Känner mig mogen då. Matilda kommer bli en jättebra Lucia. Måste gå och hitta ett lucialinne ändå, mina är för korta allihop. Längtar till söndag - då ska pappa och jag ha det årliga lussebullsbaket!

/inkzor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar