2012-04-09

10 sanningar om mig

Världen behöver lite mer ärlighet, så här får ni tio ärligheter av mig, helt oprovocerat och på gott och ont.

  1. Jag sover fortfarande med gosedjur; en hund och en kanin. Jag gosar inte med dem, de fungerar mest som utfyllnad och jag tänker inte på att de är där.
  2. Jag har bitit så mycket på mina läppar att de har blivit nariga på insidan. När jag sa det till mamma sa hon att vi alla har våra egenheter. Det är en nervösgrej.
  3. När jag tänker på döden, i vilken form som helst, får jag en klump i bröstet.
  4. You don’t know what love is, med Nina Simone eller Chet Baker, är nog en av de bästa låtarna jag vet. Tiny Dancer med Elton John är också jävligt bra. It’s true med Salem kommer alltid ligga i toppen också.
  5. Jag hatar att gå barfota inomhus för fötterna fångar upp allt smuts och så fastnar det där och så måste man stanna och borsta av det och så går man förbi det stället igen och så vips sitter smutsen där igen.
  6. Jag blir riktigt ledsen när jag känner mig hjälplös, till exempel inför att jag gjort något dumt jag inte kan åtgärda.
  7. Det är Kissies fel att jag började tänka på att mina lår går ihop litegrand och jag är svinförbannad på henne för det.
  8. Jag har börjat säga idiot som reaktion när jag ser/hör något korkat som någon gör/gjort, lite på skämt och lite seriöst. Det är i alla fall jätteskönt, jag orkar inte vara vänlig jämt när jag egentligen känner mig som en ganska cynisk person.
  9. Jag är uppriktigt frustrerad på urtypsbruden (som Kisse eller Kenza), som bloggar om dagens outfit och plutar med läpparna i varje bild, som sminkar sig svinmycket varje dag, som sätter ett värde i att vara snygg, som konsumerar materialistiska prylar, som befäster könsnormer och som säger babe om sin pojkvän. De förstör allting, de gör att samhällets positiva utveckling stannar av och jag är som sagt oändligt och obehärskat frustrerad på det. Så frustrerad att så fort jag ser en brud på tunnelbanan med urtvättade jeans, vit skjorta, läderjacka, håret i hästsvans, pumps och Tomas Sabo armband runt den smala handleden så vill jag ta deras iPhone med rosa skal och slänga den ut genom dörren sekunden innan de stängs och sedan sitta där och hånflina medan hon gråter bort sitt spackel i ansiktet.
  10. Jag är nog lite skadad av att ha gått i skolan i 12 år. Att alltid ha haft en sysselsättning under min medvetna period gör att när jag nu står inför att på egen hand försöka hitta något annat att göra får lite småpanik men samtidigt är jag väldigt nyfiken.
/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar