2012-04-21

Det som skulle göra mig glad

Skulle väl vilja sätta blomgnuggisar över hela min kropp för gnuggisar är alltid kul. Jag ser inte mig själv som en nedstämd person men den senaste tiden har jag inte varit glad. För att jag ska vara glad skulle det krävas att jag skulle åka bort för att få lite distans och egentid. Jag skulle vilja åka till något varmt ställe där jag kan ha svinkul. Det är 24 grader i New York i skrivande stund. Jag ser inte mig själv som någon som sitter och surfar på flygresor.se heller. Det roliga är ju att jag har råd att dra, dock inte så mycket mer än det.

En annan sak som skulle göra mig glad är att middagsbiljetterna till skivan skulle bli betalda ordentligt så jag slipper lägga ut de 6000 kronor jag äger för att Alva inte ska hamna hos kronofogden. 6000 till en skiva vars eftersläpp jag inte får gå på, 6000 som inte ens täcker hela kostnaden. Bara för att folk inte betalar. Just nu känns det som att det kommer att bli så - inte okej. Inte heller okej att jag har börjat känna mig så besviken på skolkamrater just på grund av det här. Det lägger en fet skugga över hela studenten som jag inte väntade mig. Kan inte se längre än till alla deadlines och känner mig som en arg tjatkärring och det är ju precis vad jag är. Avskyr Schools Out.

Ännu en sak som skulle göra mig glad är om jag kunde göra klart alla läxor jag har. Den önskan kan delvis slå in idag om jag äntligen skriver klart en utav de sketna uppsatser som väntar på mig. En sista sak som skulle bringa mitt liv lycka är att jag skulle få veta att nästa höst och vår kommer att ge mig nya erfarenheter som gör att jag växer som person, samt att jag kommer att få ha riktigt roligt. Jag är jätterädd för att jag kommer ligga i mitt rum med TV:n på när jag kommit hem från jobbet som är 15 minuter bort och som inte ger mig ett dugg förutom pengar jag inte kommer ha nytta av.

Kan såklart säga mycket mer men det vill jag inte. 

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar