2012-04-02

Stjärnorna finns kvar

Jag har inget internet hemma och känner mig lite ledsen över det men ändå inte riktigt. Det är ganska skönt. Flytten gick när jag var på Birka. Jag har haft en underbar helg på Birka, trots att jag är smått besviken över hur jag presterade på mitt intagningsprov. Jag har skrattat tills jag kiknat och fått kramp i magen för många gånger för att det skulle kunna vara hälsosamt. Jag behövde det. Nu infinner sig en saknad som jag inte orkar med även om jag behöver den. Det väcktes till liv igen och nu kan jag inte tänka på något annat.

Igår gick jag ut på en kvällspromenad med mamma och vovven i vårt nya område. Vi gick en bit, en snygg kille gick förbi och då insåg jag att jag gick omkring i stan i pyjamasbyxor. Blåa med vita hjärtan, istoppade i stövlar. Standard hemma på landet, men nu funkar det inte längre. Det kändes lite konstigt, men vadfan. Jag har inte förlorat mina stjärnor, de hittar fortfarande igenom molnen ned till mig genom mitt sovrumsfönster när jag ligger i min säng. Lägenheten kommer bli så himla fin! Vi har redan kommit i ordning väldigt bra, många flyttkartonger är upptagna. Ni får gärna komma på besök, hör av er i förväg bara. Mitt liv består av plugg och flyttstädning just nu så vi hörs när jag hinner blogga i skolan de närmsta dagarna. Nu ska jag hämta min hund, adios!

/inkzor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar