2012-04-26

Ute i det fria och bland folk

Jag, min snoriga näsa och hesa hals är hemma idag. Jag drömde att jag skulle kyssa en otroligt snygg man men jag avbröt det hela i sista sekunden med tanke på att min mun var lika torr som sågspån och att jag inte kunde andas genom näsan. Det hade blivit för smärtsamt att kyssas. Sedan vaknade jag.
Jag har sedan dess haft ett mini bigbangtheory-maraton, ätit fil, duschat utan att få kallsup i duschen som jag fick härom veckan, kollat på dålig TV och skrivit alla adresser på mina studentmottagningsinbjudningar. Ska försöka gå och posta dem snart, ska bara samla modet att gå till ICA. Det är en sträcka på knappt 100 meter, ute i det fria och bland folk. En läskig tanke. En annan läskig tanke är att jag innan dess måste slicka igen 22 kuvert och jag tycker personligen att det är något av det äckligaste i vårt samhälle. Det smakar dålig marsipan med sprit och lim i.

Jag gillar inte att jag gillar skor. Jag har inte riktigt erkänt det för mig själv förrän det senaste året. De är dyra och ofta flickiga, och höga klackar gör mig onödigt lång, men de är roliga. Letar efter ett par skor till studenten. Har väldigt många krav. De får inte vara för höga så jag ramlar när jag springer ut/ser mer ut som en amazonkvinna än vad som är nödvändigt (är det nödvändigt?), de får inte vara av för känsligt material, de får inte vara för dyra, helst max 800 kr, de får gärna ha någon rolig färg (som inte är för neon-ig) för att resten av kläderna är ju vita och jag vill kunna använda dem efter studenten. Dessutom har jag noterat att skorna för säsongen är ganska fula. Jag ska kolla om jag kan få låna ett par av mormor, och om det inte funkar ska jag leta second hand. Det är krångligt att hitta second hand-skor om man har så stora fötter som jag har (40-41) eftersom människorna var mindre för bara några generationer sedan. Det är häftigt att fundera på, men inte när jag försöker trycka i min enorma fot i en litenliten sko och förbaskar äldre generationers små fötter i kombination med god smak.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar