2012-04-29

Snart äre läggdags

Min hals gör dödsont. Känns som om någon minibil sladdat runt på mina stämband. Jag skulle nog kunna spela in en ganska bra coverskiva med Janis Joplin-låtar just nu.Ser fram emot en vecka med valborg (sitta bitter ute i kyla trots att man visste att våren inte var tillräckligt närvarande för tunnare klädsel), mösspåtagning, skiva, rep och hårmodellsspatserande på fredag. Jag måste verkligen utnyttja att jag är ledig på måndag/tisdag och försöka hålla mig varm med en konstant honungssmekt hals. Jag är dock lyckligt lottad, jag har aldrig varit med om att jag har fått såhär ont i halsen under mina tre år på Rytmus. Nu måste jag dock verkligen verkligen verkligen vila halsen eftersom jag är svinrädd för att jag ska tappa rösten lagom till live night och så. Mina brudar i A capella-gruppen var här idag, vi repade till live night och det var sista halvtimmen under de fyra timmar vi sjungit som det började svida när jag sjöng. Ajsingbajsing. Har glömt att berätta det men vi har faktiskt fått ett kulturstipendie från Nacka kommun, jättemånga lax. Jag ansökte lite på måfå och nu har vi massor av pengar att använda oss av i sommar, typ till att anställa någon som gör en hemsida, köpa scenkläder, hyra studio/studiomänniska och spela in. SO MANY OPPORTUNITIES MÄN.

I helgen har jag annars varit ute på ett Muminkalas på Ingarö. Det låter precis så mumin som knas är. Vi åt marängsviss och chips, dansade disco på ett verandadäck och såg på när Hanna öppnade paket. Det var ett väldigt fint kalas. Jag har också kollat på big bang theory rätt mycket. I fredags var jag hemma hela kvällen, vad jag minns. Guldfisk. Minns när jag gick hem från fältan med pappa efter att ha handlat men sen minns jag inte mycket mer. Kanske inte gör så mycket.

Herregud vad det är konstigt när rösten låter sönder. Som om man vore en annan för en stund. Mitt namn är Estelle, inte prinsessan utan den sönderrökta 50+arn på lokalhaket här på Gärdet. Hon kanske finns på riktigt, men ikväll finns hon i mig.

/inkzor  

2 kommentarer:

  1. du kan vara Estelle i vänner, alltså joeys agent! där kan vi snacka rökare.. hoppas att halsen återhämtar sig!

    SvaraRadera
  2. Haha jaa! Tack vännen, pöss pårej

    SvaraRadera