2012-04-07

En lång fredag till ända

Jag ligger i min säng med en laptop och lostar galet. Har legat här i säkert två timmar nu, men jag ska släcka ner när jag skrivit klart. Har kollat in massa crazy easterfood. Massa fina cupcakes med glasyr som ser ut som gräs och sen små godiskycklingar på det, eller små klubbor gjorda av sockerkaka som är doppade i vit choklad och som man sen garnerar så de ser ut som små ägg. Amerikanarna är ju helt galna. Standard på alla högtider att de spårar åt helvete. Påsken är jättehärlig i USA, har nog firat påsk tre gånger där med amerikanska släkten. Det blir oftast fint väder, easter egg hunt, familjemiddag och sockerstinna barn. I år är vi hemma och det kommer nog bli mysigt det med.

Försöker även förstå vad man ska äta på påsken förutom godis. Det verkar inte vara så många som förstår det heller. Typ sillpotatisköttbullarmuststandard. Och ägg. Ibland lamm också, tack vare judendomen. Som vegetarian lär det mest bli ägg (ägghalvor, målade ägg, äggsås). Kanske paj, quornköttbullar och morotssoppa för att den är gul. Ingen västerbottenost eftersom det innehåller löpe. Det ni, killar. Det jag vet är att vi ska göra en påsktårta: apelsinmoussetårta med chokladbotten. KAN KNAPPT BÄRGA MIG ASSSOW. Sen vill jag måla ägg på något vis.

I övrigt har jag idag varit och inhandlat grejer till hemmet med mamma, varit ute och sprungit med pappa, promenerat med Harpo och lyssnat på jazzlåtar. Nu sitter en Abbey Road-affish inne i mitt badrum och mina garderobsproblem kommer nog vara lösta imorgon eftersom vi köpt praktiska förvaringslådor som jag kan fylla med kläder. Har fortfarande mycket av mina kläder i en flyttkartong. No hobo.

/inkzor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar