2012-10-16

Dagens samtalsämne

Imorse när jag stod och sköljde bort sömnen från mitt ansikte så knackade någon frenetiskt på min dörr. Det var Linnéa som glittrade i ögonen likt ett barn, vi sprang fram till fönstret och drog upp rullgardinen och minsann - snön är här. Vi hoppade lite av lycka! Linnéa var i extas och man kunde se hur bilderna av julmys och vinterlycka spelades upp framför hennes blick. Jag tycker att det är kul att snön är här, det är väldigt fint och superskönt med lite extra ljus. Dock kommer det bli fult imorgon för det är blötsnö och det lär smälta och bli slask, trots att det ändå ligger ett par centimeter på marken. När jag sa det sa Teo att jag är så negativ. Teo tycker att det är fint. Kalle tycker att det är äckligt med snö. Olov blev förvånad av snön, han kom försent till lektionen för han cyklade till skolan och hade väl antagligen inte sett ut genom fönstret innan han gick ut. Håkon är förvirrad (han är från Skåne), Julia från Göteborg såg också lite förvirrad ut. Robin var på dåligt humör imorse för han tyckte inte om att det redan kommit snö. Emanuel var så exalterad som bara Emanuel kan vara och han och Linnéa satt och "AAAHH!! HAHAA!! ÅÅÅHH!!!":ade i säkert ett par minuter vid frukosten imorse. Pappa sa "Hu!" när han fick höra att snön kommit och tyckte att jag skulle kasta en snöboll på Linnéa, varpå Linnéa sa "Men då slår jag dig Ingrid." Micke är nöjd över att han kan köra bil trots att han inte har vinterdäck för det blir bara blött på asfalten, om det fryser så gör det det imorgon. Jag vet inte riktigt vad Hanna tycker. Hanna gillar nog snön, har inte hört henne klaga.

Har inte pratat med så många fler om snön idag.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar