2012-10-14

Klagar på min egen blogg

Jag tycker att jag har lite av en bloggkris. Jag tycker inte om min blogg, inläggen är tråkiga och jag tycker inte om namnet på den. Just nu känns det som att den mest är till för att hålla mina vänner uppdaterade om vad jag håller på med här på Birka. Jag själv skulle vilja att den innehöll mer roliga inlägg, men det är svårt när jag inte vet vad jag vill skriva om. Tror jag måste börja skriva oftare för att kunna vara rolig för nu blir det alltid ett inlägg som berättar vad jag gjort senaste tiden för att komma tillbaka till noll.

Sen gillar jag ju att skriva lite mer samhällsengagerat för jag tycker själv inte att mitt liv är så intressant men just nu är jag mest isolerad här, läser knappt tidningen och kollar inte på rapport, så jag vet inte riktigt vad som händer i världen och jag bryr mig inte riktigt heller för jag har så fullt upp här. Vet inte alls riktigt vad som har hänt med mitt miljöengagemang, orkade liksom inte med Grön Ungdom för det känns bara som att man står och stampar på samma ställe där. Och som att man spelar innebandy. Till slut måste man bestämma sig för att vara seriös eller inte för att fortsätta spela och därmed kunna få lite ansvar (hamna i elitserien, styrelsen) och då är det troligt att man får för mycket ansvar, mer än man har tid med och klarar av. Och om man inte vill det så är man bara en i hopen och då finns det inte så mycket att göra. Det är sällan aktioner utan det är mest idésprutarworkshops, föreläsningar eller typ grönt forum/årsmöten. Jag tycker heller inte så mycket längre. Ni vet vad jag tycker och jag typ inser att jag börjat hålla saker mer för mig själv. Jag är uttalad feminist, miljöpartist och just nu tycker jag att det finns så sjukt mycket med världen som rent ut sagt SUGER att jag inte orkar ens tänka på det, så länge folk i min omgivning inte beter sig som svin så håller jag mig lugn. Jag blir så bitter när jag tänker på kvinnoförtrycket som fortfarande är så påtagligt och dominerande, och miljön går ju åt helvete. Fan vad tråkigt det låter och fan vad arg jag blir bara av att tänka på det och formulera det. Det går åt helvete men jag fortsätter kämpa antar jag. Jag ska fan börja skriva mer igen. Slutsats av det här då:

Saknar att blogga ordentligt. Ska ta tag i det. Bra.

Nu ska jag gå ut och gå med Linnéa. Skulle egentligen ha övat fram till nu men jag gör det senare. För övrigt har helgen varit bra, kan ladda upp lite bilder sen. Det är väldigt lugnt, många har åkt hem över helgen och vi som är kvar var inne i stan igår och såg på när folkmusikarna hade konsert på Tingshuset som för övrigt var asbra. Jag har haft två asbra mornar. Igår vaknade jag vid tjugo i tio efter att ha sovit i nio timmar av att mamma ringde för att säga några ord innan hennes plan från Vietnamn lyfte och för att säga hon älskade mig. Fina fina mamma. Sen gick åt jag frukost med Linnéa och tog en promenad själv, gick Birkarundan som är 2.5 km lång och alldeles perfekt. Efter konserten övade jag och sen gjorde jag och Linnéa paj. Den kukade ur, stenhår. Glutenfritt mjöl är fan the devil himself. Idag har jag haft i princip en liknande morgon, vaknade av mig själv vid tio, sen åt Linnéa och jag långfrukost och nu ska vi promenera. Sen följer en hel del övande och läxor i eftermiddag.  Livet på Birka fortsätter.

/inkzor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar