2012-10-19

Roffe

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.

Jag är helt utmattad, till och med mitt högra ögonlock har spasmer och ticks. Igår var det streetdance på tillvalet och idag kom det hit en Karin som undervisade alla oss på musiklinjen i folkdans. Det var danslektion från ett till fem. Helt sjukt, vi fick väl tjugo minuters paus totalt under den tiden (typ fem minuter i timmen). Åh så kul det var! Vi dansar ju själva på måndagar med ledning av de som går folkmusik och det har varit svinroligt hittills så det var extremt najs att kunna ägna mycket tid åt fokuserad träning med asbra coach. Nu kan jag verkligen.

Annars dåra gänget, min trogna, underbara skara. Jag går mest omkring och funderar här känner jag. Funderar på livet. Dagens tanke har varit: Älskar jag mig själv? Alltså på riktigt? Har kommit fram till att ja det gör jag fast nej med tanke på det här och det här så nej fan inte helhjärtat. Det är ju gradvis liksom. Jag vill inte dö, det vore extremt hemskt, men jag tycker inte om varje millimeter på min kropp och jag är ibland så hård mot mig själv att jag får ta ett kliv tillbaka och liksom "Oj. Va? Så mycket negativ energi, verkligen? Varför?". Förutom kroppsliga komplex handlar det då mest om att jag inte tycker att jag är tillräckligt bra på något eller är svag och inte pushar mig själv tillräckligt. Ibland är jag inte särskilt snäll mot mig själv heller, utgår alltid från att sätta andra i första hand efter att under hela min uppväxt ha varit en självisk typ och gång på gång hamnat i bråk eller trubbel för det. Måste lära mig att roffa åt mig lite mer.

Har inte musicerat så mycket alls i veckan, mest på egen hand. Det ska bli skönt att få lov (jag åker hem påå tooorsdaaaag. ska till tandläkaren på freeedaaag, det sugeeeer, men vadfan det får väl gå), så man kan komma tillbaka sen med ny energi och kraft och mod. Vet inte alls vad jag ska göra ikväll. Har fixat naglar och lärt mig en ny standard, ätit mat, städat rummet. Är som sagt helt utmattad. Orkar inte anstränga mig alls.

Dagens fråga: Men.. är du dum i huvudet? (ska ställas som ärlig undran när någon beter sig löjligt)

/inkzor

1 kommentar:

  1. :( jag tänker att man kanske aldrig kan gilla alla delar av sig själv, men älska sig själv kan man göra trots det. nånstans så är det ju ändå inte de "perfekta" människorna som är de intressantaste. man vill ju se alla sidor hos en människa. och det med kroppsliga komplex - du är så jävla fin! ses om en vecka!!! <3

    SvaraRadera