2012-10-15

Hej gänget!

Gissa vem som redan ligger i sängen? Fett tidigt för att vara inkzonator herself. Sket i frukosten imorse (asgalet) för att få lite mer sömn, somnade väldigt sent, så nu tänkte jag gottgöra det. Om jag lägger mig nu så kommer jag ju säkert att somna vid två!!!11 

Nu är det måndag igen då. Det händer inte så mycket den här veckan. Ubåtsrally giggar på tingshuset på onsdag, på torsdag är det tillval och då ska vi ha streetdance, på fredag kommer det hit en tjej som ska ha folkdansworkhop med oss. Lär bli fett! I helgen är det afrikahelg på skolan. De har projekthelger ibland. Innebär nog inte särskilt mycket för mig dock. Skulle vilja att jag blir helt frisk den här veckan för jag går och drar på en förkylning som jag känner mig ganska färdig med nu. Hoppas också att jag ska våga visa min låt för ensemblen. Och att jag börjar pyssla med mammas 50-årspresent lite.

Har kommit på att jag tycker jävligt mycket, hela tiden. Ska alltid ha en åsikt om allt och så fort jag ser någon göra något jag tycker något om så säger jag det. Det är ju en otroligt störande vana. Går från observation till dömande på 0.01 sekunder. Ska försöka göra mig av med den vanan lite. Måste bli lite mer snäll. Här på Birka känns det som att många tar mig som en brud med klös i som har nära till grova ord och högt skratt. Inte särskilt ödmjukt kanske, fast jag är ju en väldigt snäll och ömsint person (JO DET ÄR JAG, LOVAR! SVÄR! OSV! LOVE MEEE)

Jag skulle vilja åka till Paris, Berlin, London eller Edinburgh. Det skulle vara helt fantastiskt roligt. Längtar ut i den stora vida världen. Det mesta globala jag får här är hoummus till lunchen och en glimt av Östersund som man ser i fjärran om man står vid vattnet här i storsjön. Jag har ju dock inga som helst pengar, attans! Önskar att jag kunde hitta ett jullovsjobb, det skulle vara väldigt trevligt. Komma tillbaka till en ny termin med fräsha stålar på fickan. Haha, låter horigt. 


Dagens ord: Oj. Jag har börjat säga det lite till det mesta, som svar på när någon säger något jag inte riktigt förstår eller blir förvånad av. Det är ganska bra faktiskt, koncist och så.


Jag är ju kär i dig. Där har du, eller: där har jag. Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Just nu är det mest att jag får lite hjärtklappning när någon nämner ditt namn och så försöker jag vara casual.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar