2012-10-03

Medan degen jäser

Sitter på rummet på internatet. Just nu är det någon som hamrar precis ovanför mitt rum och jag är på det där humöret att det stör mig asmycket, lite för mycket för att det ska vara okej. Varje hamring känns som att någon petar mig i innerörat och skrattar nöjt åt det.. Nu slutade det. Good for hamraren.

Det är väldigt lugnt på skolan idag. Hade bara en lektion och jag presterade lika dåligt som igår på den, vilket var väntat men också frustrerande som vanligt. Det är också flera som är sjuka, Linnéa ligger på sitt rum och lyssnar på radio vad jag vet. Hon har feberkänningar i kroppen. Är övertygad om att jag smittat henne så det skäms jag lite för. Skäms också lite för att jag håller på att baka frukostbröd nu och jag fyllde det med honung och russin, ett riktigt gottebröd alltså, men jag tror starkt på det. Kommer bli klart lagom till tedags så då tar jag mig nog ett. Utöver det ska jag idag skriva brev, jobba lite på mammas present, gå till gympasalen och öva på basket. Alltså att sätta bollen i korgen. Vi lekte 21 här om dagen (försten som får 21 poäng vinner, 1 poäng om man sätter bollen, 2 poäng om man sätter den från långt håll) och jag sög och blev fett arg. Jag har spelat basket innan och jag tycker att det är fett kul så jag vill kunna vara bra på det. Kanske ska jag lära mig en till standard idag, försöker utöka min repertoar. Igår lärde jag mig Have you met miss Jones. Jag har lite läxor också, musikteori skulle jag kunna klura lite på. En hel del egenskrivna låtar behöver noteras. Har å göra helt enkelt.

Alltså det är så mycket musik, så mycket intryck, så mycket inspiration. Klabbes bank till exempel, lyssna på dom. Och Jan Lundgren. Nu ska jag baka ut min deg.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar