2012-10-06

Rånbögmördare

Hej hörrni. Här har frostdimman avlösts av en höststorm som nu har blåst bort de flesta av löven som ännu klamrade sig fast vid träden. Det är nog den mest demprimerande av händelser i alla årstider (alla fulla fjortisar på valborg hamnar på en stark tvåa). Idag ska jag städa mitt rum, planka ytterligare åtta takter av Miles Davis solo på So What, öva sång som en örn då jag känner mig mycket bättre i förkylningen idag, sedan hoppas jag hinna med lite basket eller promenad. Jag har blivit lite beroende av att sätta bollen i korgen. Det är väldigt tillfredställande. Skulle även vilja måla och spela lite gitarr.
Igår kväll handlade vi på ICA Maxi (Linnéa och jag har gemensam mat-ekonomi nu, känns väldigt väldigt bra. Vi gör så god mat tillsammans! Och billigare blir det också.) jammade och åt socker hos Kalle och Teo. Linnéa och jag har avstått från socker i en vecka. Är fett imponerad av mig själv som inte känt av det trots att jag varit sjuk och haft PMS... Fast det kanske var därför jag blev sjuk? Nobody knows. Vi bröt det i alla fall, drack varm choklad med minimarshmallows i. Asvärt. Sen gick jag på promenad med Teo på rälsen och avslutade natten nere i Röstas filmkällare och såg på Ace Ventura. Synd att jag var så trött att jag inte orkade uppskatta filmen. Det är en av mina favoritfilmer. När jag var liten såg jag på den alldeles för många gånger, nu kan jag den utantill.

Min tekanna gick sönder imorse efter frukosten. Det gjorde mig ledsen. Får skylla mig själv som försökte bära så mycket saker samtidigt, tappade den rakt på marmorgolvet och den krossades likt ett blåbär under en gummistövel på sommarn. Hahahaha vad fult sagt. En riktig jävla smäll, så nu är jag ordentligt vaken i alla fall. Undrar om det var ett tecken på att jag måste växa upp och därmed bli mer självständig utan föräldrar. Tekannan hade jag nämligen fått av mor min, hon hade köpt den i Kina. Fast näe, dum tanke. Mamma är i Vietnamn nu, hon ska under en veckas tid coacha vietnamesiska miljöjournalister. Världen alltså. Nu måste jag starta dagen.

Dagens ord: Rånbögmördad (rågbrödsmördad, surdegsmördad). Det värsta man kan bli utsatt för. Vanligt förekommande ord i ett gäng här på Birka.

/inkzor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar