2012-10-08

Summer collapsed into fall

Igår var det dimma igen, fast då låg den på sjön och det enda man såg var vågorna som smög ut under dimtäcket vid stranden. Gårdagens värdaste var heldagsrepet med turnéensemblen, att dansa i danssalen helt själv till en asbra låt och sen bastun på kvällen. Gårdagens mest ovärda var den dåliga sömnen jag fått som resulterade i att jag sov middag. Dagens mest ovärda var att vakna, äta frukost och sen må så illa att jag däckade i mitt rum tills första lektionen började. Dagens mest värda var att gymma, har längtat efter det. Förra veckan uteblev det pga sjukdom.

Linnéa och jag har bestämt oss för att vi vill att den här veckan ska vara den då vi tar tag i det vi vill ha. Jag vill ha:

ett bra gig imorgon på Ås Föreningshus
en asbra inspelning på onsdag
träningsvärk varannan dag
nytt nagellack på tår och fingertoppar
vin i helgen
min låt nedskriven på formskiss till ensemblen
egentid
dans i PB-salen
bra övningspass
ett utvilat sinne (detta tar jag tag i nu godnatt)

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar