2012-10-30

Pengarna i världen

Dagen började med rask, lerig, regning och blåsig promenad med vovve till hunddagiset, halv nio på morgonen. Det här med att inte sova ut börjar äta min själ lite. Sedan var det brunch vid elva. När brandlarmet gick igång för att spenatplättarna brände fast i plättjärnet kände jag att jag vaknade. Det var skönt. Josefin, Emilia och Pauline var mina gäster och det var ju så mysigt det bara kan vara med dom. Efter det har jag varit på stan med Sigrid och letat jackor, hittat en tekanna till mig själv och sedan joinade Josefina oss på en fika. En fika som för min del innebar en hallongrotta som jag betalade 20 kronor för. Stockholm behandlar min plånbok väl känner jag.

Nu har jag kaoslagat mat, standard Ingrid. Kan inte öppna ett paket linser utan att det flyger små röda killar över hela golvet så det ser ut som att golvet fått mässling.



Ikväll ska jag se nya Bond. Har inga förväntningar över huvud taget.Action alltså. Pengarna i världen tänker jag på när jag ser alla explotioner.

Jag måste låta mig själv känna efter. Jag måste låta mig själv ta tid på mig. Jag måste låta mig själv vara ifred. Jag vill våga tro. Det är inte alls konstigt att jag är rädd.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar