2009-10-23

Det var inget..

Nu är det höstlov. Vill bara säga tjofaderittanlej eller nåt, för jag är så trött att jag kan smälla av. Jag har varit en surkärring idag och bara blivit allmänt irriterad på människor och situationer. Jag säger alltid ifrån om jag tycker något är fel, och jag blir lika irriterad varje gång folk inte märker orättvisorna som stirrar dem i ansiktet.
Nya planer till lovet! Har två halloweenfester att gå på, en kryssning med Birka Paradise inbokad på tisdag till onsdag plus ett antal människor att träffa! Förrutom det har jag en massa böcker att läsa. Jag tror jag ska läsa om "New Moon" också, det gör liksom inget. Nu kommer filmen snart ut och då vill jag gärna komma ihåg storyn liksom. Låter som ett bra lov tycker jag, lagom.
Nu är bara frågan vad man ska klä ut sig till på halloween. Jag har funderat på Kissie.. Enligt mig är hon bland det läskigaste man kan klä ut sig till. Då skulle jag behöva en blond peruk, för så långt hår har jag inte, men jag vet inte om jag orkar spendera pengar på sånt. Annars skulle jag kunna vara.. Stalin? Fritzl-schnitzel? ELLER VARFÖR INTE ALEX DE LARGE? Men ändå, förslag, snälla?

En annan sak jag vill att ni ska hjälpa mig med är Snelugg vs. raklugg. Ett annat alternativ är ju att låta luggen växa ut helt och ha mittbena som är så jävla fashion just nu, men när jag kollar mig i spegeln efter ett tappert försök att skapa den frisyren så ser det bara otroligt fel ut.

Jag har märkt att jag antingen har börjat prata mer om struntsaker, eller att jag börjat märka att jag faktiskt gör det. Jag kommer på mig själv med vad jag påpekar, som oftast är helt irrelevant, vilket gör att jag ständigt säger "Det var inget.." om någon lyckligt lottad inte hörde vad jag sa och därför frågar vad det var. Ibland får man liksom värdera om det är värt det.
"Förgyller det någons liv om jag mumlar ett filmcitat som passar till JUST DET den personen just sa i klassrummet? Hmm, nej." Jag kanske ser ner på min egen existens lite, men herregud, mina tankar liksom. Wack-ooeoo, oftast.

Ikväll har jag varit hemma, vilket behövdes. Morgondagen kommer att bli en intensiv dag med inspirationsdag på GU med Sonia och sen fest hos Matilda. Kul!

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar