2009-10-18

Josefina du sköna

Var med Josefina idag, som jag vill hylla lite. Hon är en fri själ och jag önskar henne allt bra i livet. Vi pratade skojs, satt i hennes fina lekstuga och dessutom så åkte vi hem till mig, bakade scones och åt dom och drack te till Flight of the Conchords. Dom är så sjukt charmiga.
Hennes syrras sambo är också kul. Han sa det här vid lunchen då vi pratade om Murphys lag (att mackor alltid landar med pålägget neråt om man tappar dom):
Ja, men ni vet att katter alltid landar med fötterna på marken. Tänk då om man sätter fast en macka på ryggen med pålägget uppåt liksom. När man då släpper katten på marken blir den förvirrad för den vet inte vilken lag den ska följa, så den blir så förvirrad att den bara fortsätter snurra runt i luften och vet inte hur den ska göra och landar aldrig. Då har man skapat en evighetsmaskin!!

Jag garvade ihjäl mig.

Om jag inte var sjuk förut så är jag väl det nu, det tar emot att svälja. Jag vill typ gå och lägga mig snart, fatta vilken skön känsla att vakna upp utvilad till skolan. Problemet är ju bara att jag förmodligen inte kommer kunna somna som vanligt, vaknade sent imorse. Hamnar väl i säng vid elva och vaknar med lagom stora påsar under ögonen imorgon. Man kan inte vara bra på allt.

Ett fin fras är: Jag slår dig med hästmängder, från Josefina.
En fett ful grej att skriva är: Bästavän. Fjortis-style, ihopskrivet. Usch. Rysningar.

/inkzor

1 kommentar:

  1. ojojojojojoj. jag blir rörd och röd och sugen på bröd. <3

    SvaraRadera