2009-10-07

Om ni såg blodspår på Götgatsbacken så var det från mig

Jag är så trött, så trött. Jag har PMS och jag är trött. Igår började jag blöda näsblod, vilket jag inte gjort på typ tre år eller något. Sådär halvmysigt när man känner att det är något som rinner ner i halsen när man ligger ner i sängen, som ett litet vattenfall från näsgångarna. Så satte jag mig upp och så kom det blod. Usch. Jag hatar doften av blod, får mig att må illa.

Idag var jag på stan efter skolan och gick in på Gina för att kolla på lite kläder. Väl inne i provrummet började jag blöda näsblod igen. Min första tanke var att torka av blodet som jag hade på mina händer på en av BH:arna som jag tagit in i provrummet, men den impulsen lyckades jag hindra för det skulle nog sett lite suspekt ut. Min andra tanke var att jag inte hade något papper att torka av mig på, och fann då att jag hade tamponger med mig. Tryckte in en i näsan och betraktade mig själv sedan i spegeln. Jag tänkte på det faktum att jag var på Götgatan på eftermiddagen och att jag förmodligen skulle passera minst 100 personer innan jag var hemma. Varenda en skulle nog gärna vilja tillrättavisa den förvirrade tonårsflickan och säga vilket kroppshål tampongen egentligen skulle in i, och det var tack vare dessa tankar som jag tog ut tampongen. Jag rev sönder den och använde sedan en mindre bit bomull för att hålla blodflödet i chack.
Många av de jag gick förbi började torka sig i näsan när de såg mig, och jag ville fräsa till dem att "Nej, jag har inte råkat köra in en fet bomullstuss i ena näsborren så sluta visa mig hur man tar ut en snorkråka på bästa sätt".

Har laddat ner massa ny musik. Belle & Sebastian, Lenka, Kimya Dawson, Blur, Pomplamoose och India Arie. Jag gillareee. Ny musik är alltid uppfriskande på något vis.
Har gitarrlektion klockan åtta. Första gången idag. Hoppas det blir bra.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar