2009-10-18

Ett mysterium

Igår lagade jag tortellini till lunch (efter att jag varit ute och sprungit!!!!). Jag stirrade ner i kastrullen, vattnet kokade som bara den och tortellinin hade liksom lagt sig runt det brusande vattnet som kom upp i mitten av kastrullen, som en vulkan. Jag såg då att vattnet som brusade upp var grönt, och tortellinisarna runt omkring vulkanen skiftade i grönt likaså. Jag tänkte genast att det måste vara någon som inte sköljt ut diskmedlet ordentligt ur kastrullen. För säkerhets skull frågade jag min bror och min far, som stog bredvid och fixade med sin lunch, om de också såg att tortellinin var grön. Båda fnissade lite och sa att nej, den är inte grön, varpå den självklara frågan om jag rökt på kom ur min brors mun.
Jag måste väl ha stirrat in i en lampa eller gnuggat mig i ögonen eller så, för visst, efter ett tag såg jag också att den inte var grön.

Vart jag vill komma till är en fråga. Varför ser man fläckar i olika färger och sånt efter att man stirrat in i en lampa, eller gnuggat sig i ögonen? Vad berooor det på? Min NO-fröken i högstadiet kunde inte ens svara på det, vilket gjorde mig ytterst besviken, plus att min världsbild består av att lärare kan svara på allt så den fick lite stryk den med.

Igår var det fest. Det var kul. Haha. Ja. Så kan det gå, mer säger jag nog inte för en gångs skull.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar