2009-10-29

Röstkomplex

En nackdel med att gå på musikskola är klassikern att alla jämför sig med varandra hela tiden. Det kan vara både bra och dåligt, då man kan få ny inspiration och bli bättre genom att lyssna på andra men samtidigt kan man känna sig sämre om man anser att någon spelar/sjunger bättre än en själv.

Jag har aldrig varit den som brytt mig så mycket om det. Jag vet att jag kan sjunga, och jag har fått bekräftat att jag är bra på det genom att komma in på ett tre musikskolor med intagningsprov. Dock så har jag på senare tid tyckt att min röst inte är så speciell. Vissa har så sjukt egna och balla klanger i sin röst, som jag får höra dag ut och dag in numera när alla går omkring och sjunger i korridorerna. Jag tycker att jag låter som vem som helst. Jag har inte hört mig själv inspelad typ någon gång, så jag vet inte hur jag låter annars. Man låter inte som man själv hör i sitt huvud eftersom man hör fler övertoner och sånt själv medan rösten låter lite mer avskalad för andra. Vad jag hör så låter jag som vilken tråkig soul-röst som helst. Suck. Komplex.

Ikväll är det halloweenfest, vilket ska bli skitkul. Jag ska vara Alex Delarge, och jag kommer se bäst ut på hela jävla festen. Så det så. SÅÅÅ NU TAGGAR JAG HERRÅÅ!

Dagens ord: Ultraviolence, dagen till ära



/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar