2009-10-05

Makt och möss

Jag gillar att man kan identifiera personer som stjäl mer glädje än till -

Paus för att ta ut alla grejer ur vårt förråd för att vi måste hitta en mus som vår katt jagat in där -

Okej, musen var spårlöst försvunnen. Kul. Känns lite som scenen med musen i filmen "Green Mile". Den är bra, men jag har nog aldrig sett hela. Jag typ dör alltid vid samma tidpunkt, lite efter mus-scenen. Måste verkligen se den igen och ba rå-kolla, alla säger att den är så bra och den är jättebra när jag kollar men jag ger upp ändå. Den går alltid så sent när den går på TV.

Som sagt, jag gillar att man kan identifiera personer i ens liv som stjäl mer glädje och energi än tillför det, och sedan bara utesluta dom. Jag har inte riktigt gjort det, eller jag gör väl det hela tiden eftersom jag väljer att hänga med vissa människor plus att mina kompisar redan är bäst (<3333333333) men jag gillar att man kan tänka så. Du har makt över ditt liv, du kan förändra din situation. Det är tufft.

Jag borde ha gjort engelska men det har jag inte gjort. Eh punkt. Nu borde jag sova. Fast jag vene. Åhgåggåg.

Dagens ord: Mästerligt + adjektiv (t.ex ful, rolig, dålig) För övrigt så fastnade ett uttryck i mitt huvud som jag läste i Populärmusik från Vittula; "Han torkade näsan av förvåning." Har jag aldrig hört, men det fick mig att fnissa lite.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar